نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  با دندان درد در ایام تعطیل چه کنیم؟ یکی از مشکلاتی که گاهی در ایام تعطیل برای برخی از ...

  قطره آهن باعث پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود ترکیبات قطره آهن کودکان به‌گونه‌ای‌ است که هنگام ب...

  رهایی از مشکلات و اختلالات خوردن چگونه است؟ پایگاه خبری لقمه: اختلالات مربوط به خوردن نوعی اخت...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

نوشیدنی‌های مجاز برای مبتلایان به ریفلاكس معده یک كارشناس تغذیه، نوشیدنی‌هایی را كه با خیال راحت می‌توانید نوش جان كنید، را به شما می گوید.
مواد غذایی لازم برای از بین بردن چروک پوست خداوند نعمت‌هایی در اختیار ما قرار داده که با پیری و چین و چروک پوست مقابله کرده و زیبایی و شادابی آن را حفظ می‌کند. لازمه داشتن بدنی سالم و پوستی زیبا در تغذیه مناسب و سالم است.
آیا با داروهای ماهواره ای لاغر میشویم؟ رئیس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران تاکید کرد :« اغلب دارو های لاغری به صورت قاچاق وارد کشور می شوند که متاسفانه اساس این دارو ها بر دفع آب بدن و تحلیل عضلات است که در نهایت مصرف این داروها باعث لاغری صوری می شود
خواص شگفت انگیز کاکائو به دنبال مطالعاتی كه روی تأثیر كاكائو در پیشگیری از حملات قلبی انجام شد، محققین به این نتیجه رسیدند كه خوردن كاكائو با كاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی مرتبط است.تمامی‌گیاهان، رنگدانه‌هایی دارند كه می‌توانند از بروز بیماریها جلوگیری كنند. مثلاً ماده سولفورافان (Sulforophane) موجود در كلم براكلی، از وقوع سرطان پیشگیری می‌كند و همچنین ماده آلیكین (allicin) در سیر و رنگدانه كپسایسین (capsaicin)درانواع فلفل از حملات قلبی جلوگیری می‌كنند. گیاه كاكائو نیز، مانند سایرغذاهای گیاهی، املاح و مواد آنتی اكسیدان خاص خود را دارد كه باعث كاهش ابتلاء به بیماریهایی مثل بیماری قلبی می‌شود.آنتی اكسیدان قوی موجود در دانه‌ كاكائو، فلاوونوئید است.