نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  بالاخره ته دیگ بخوریم؟ سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلا...

  با آب اضافی حاصل از پخت‌وپز چه کنیم زمانی که بدانید مواد آب‌پز هر کدام ماده مغذی‌ای در...

  نکات تغذیه‌ای برای جلوگیری از ابتلا به کرونا/چرا خوردن غذاهای مدرن در وعده سحری توصیه نمی‌شود؟‌ پایگاه خبری لقمه: منصور رضایی متخصص تغذیه در برنام...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

18 راه برای کاهش وزن و لاغری امروزه بسیاری از مردم لاغری را از جمله مشخصه‌های اصلی جذابیت و زیبایی می دانند، انتشار هزاران مقاله و کتاب مرتبط با رژیم های غذایی در کشورهای غربی و شرقی شاهد بر این مدعاست.
چلوکباب شاهکار چه کسی بود؟ یک مغازه بود و جارچی اش که سر ظهر راه می افتاد در کوچه و بازار و مردان محله را به ناهار دعوت می کرد. مردها جمع می شدند توی دکان و روی سکوهایی که دور تا دورش ساخته بودند، می نشستند تا سینی معروف چلوکبابی جلویشان گذاشته شود. یک سینی بزرگ با بشقاب و نان سنگگ و پیاز و سماق و دوغ و گاهی شربت آبلیمو.
خوردنی‌هایی که شکم شما را بزرگ می‌کند اندازه شکم تنها در موضوع اضافه وزن مطرح نیست بلکه در ارتباط با گوارش نیز اهمیت می‌یابد. در واقع در برخی موارد، عملکرد نامناسب دستگاه گوارش باعث برآمدن و متورم شدن شکم می‌شود. در این مقاله که حاصل تلاش همکارانمان در گروه ترجمه روزنامه خورشید است برآن شدیم تا با چندنکته، به خانم‌ها و آقایانی که تمایل دارند شکم صافی داشته باشند متذکر شویم، از خوردن برخی مواد غذایی اجتناب کنند.
حلقه مکمل تنظیم بلند مدت بازار روغن نباتی از سال 1340 تا سال 1392 سهم تولید داخلی از کل روغن نباتی مصرفی از 76 درصد به كمتر از 14 درصد کاهش یافته است.