آیا تبلیغات تلوزیونی تاثیری بر الگوی مصرف خانوار ایرانی دارد


پایگاه خبری لقمه: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد تبلیغات تلویزیون، در شکل گیری الگوی مصرف خانوار ایرانی تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، صبح امروز جلسه دفاع پایان نامه ارشد «زهرا مهدوی » دانشجوی  ارشد دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه  با عنوان «نقش تبلیغات سیمای جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد غذایی(روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران» با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

 
در این پایان نامه نقش تبلیغات سیمای  جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد خوراکی (روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته بود.
 
 نتایج آماری نشان داد بین نقش تبلیغات سیمای  جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد خوراکی (روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، همچنین بین شیوه و شدت نقش تبلیغات سیمای  جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد خوراکی (روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنابراین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در کنار سایر رسانه‌ها به فرهنگ سازی در زمینه کاهش مصرف سرانه مواد خوراکی مضر و همچنین افزایش مصرف سرانه مواد غذایی سالم مانند لبنیات بپردازد.

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست


نقل از :مهر

کد: 11752 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ شهريور بازدید: 2259 ساعت: 12:40 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 جای خالی نظام ارزیابی شفاف در صنعت غذا و گردشگری ایران ۱۴۰۴ يکشنبه ۱۹ خرداد
2 خاطره بازی مهاجرانی با پاک یادت نره ۱۴۰۳ شنبه ۲۰ بهمن
3 چالش‌ها و آسیب‌ها در صادرات زعفران ایرانی ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۳ آبان
4 تبلیغ غیرقانونی در ویژه برنامه المپیکی تلویزیون ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد
5 هشدار وزارت بهداشت در مورد مصرف نمک رنگی ۱۴۰۲ شنبه ۷ بهمن
6 عملکرد دولت سیزدهم در سرمایه گذاری ۱۴۰۱ يکشنبه ۶ شهريور
7 مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم چیست؟ ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير
8 کلیپ یخچال گرمابخش محصول انحصار است/لیلا حاتمی و نعمت الله فاقد خلاقیت ۱۴۰۰ جمعه ۳۱ ارديبهشت
9 افشای فعالیت های پشت پرده برند بزرگ تجاری غرب در محرمانه کولا از شبکه سحر ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
10 چرا ب آ از جشن عکاسان سینما حمایت کرد/حس خوب در کنار برندینگ ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد
11 «تبلیغات» عامل شکل‌دهی عادات غذایی ناسالم/ تبلیغات اغواگرانه روغن در تلویزیون ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ مرداد


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  مس، چدن یا بلور؛ کدام را انتخاب می کنید؟ آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که کدام ظروف من...

  نقش پروبیوتیک ها بر سلامت دهان و دندان پایگاه خبری لقمه: پروبیوتیک ها میکرو ارگانیسم های ...

  رژیم‌های فاقد کربوهیدرات‌ خطر سرطان را بالا می‌برند متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند برخی از رژیم‌های غذای...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

موج پنجم کرونا هم از راه رسید/ هشدار برای پایتخت پایگاه خبری لقمه: سرانجام علائم موج پنجم کرونا هم در نقاطی از کشور نمایان شد تا از هم اکنون آماده روزهای سخت بیماری و تکرار تجربه‌های تلخ موج های قبلی باشیم.
فواید و معایب مصرف گوشت بوقلمون یک کارشناس تغذیه گفت: گوشت بوقلمون در مقایسه با گوشت مرغ ارزش غذایی بالاتری ندارد و مصرف آن به بیماران قلبی توصیه نمی‌شود.
ماست بستنی چه ویژگی هایی دارد اگر بابت سلامت ماست‌بستنی‌ها نگران هستید، دانستن چند نکته به شما کمک می‌کند تا خوراکی سالم‌تری داشته باشید.
از کجا متوجه تازگی مرغ شویم؟ یکی از نکته‌های مهمی که می‌تواند نشان‌دهنده کهنه بودن مرغ باشد، ‌بوی نامطلوب قسمت زیر بال آن است. اگر می‌خواهید از تازه بودن مرغ مطمئن باشید، باید قسمت زیر بال آن را بالا بزنید و بو کنید. بوی بد این قسمت، حاکی از کهنه بودن مرغ است. در مواردی هم فساد مرغ، از نوک بال‌های آن شروع می‌شود.