بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی چیست؟


پایگاه خبری لقمه: امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی،حضور در آنها برای هر برندی به دغدغه ای مبدل گشته که افراد سعی میکنند به هر طریقی که شده برند خود را در آن به مخاطبانشان معرفی کنند. قرار گرفتن در شبکه های اجتماعی فرصت مهمی است که باید درست و به جا از آن استفاده شود. هوشیار نبودن در این فضا ممکن است برند ها را با تهدید روبه رو کند

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی،حضور در آنها برای هر برندی به دغدغه ای مبدل گشته که افراد سعی میکنند به هر طریقی که شده برند خود را در آن به مخاطبانشان معرفی کنند. قرار گرفتن در شبکه های اجتماعی فرصت مهمی است که باید درست و به جا از آن استفاده شود. هوشیار نبودن در این فضا ممکن است برند ها را با تهدید روبه رو کند.این یک واقعیت است که حضور شما در شبکه های اجتماعی سبب میشود تا نسبت به گذشته 60%بیشتر به چشم بیایید و مخاطبان شما را ببینند و اینگونه است که شانس خود را برای فروش و ارائه خدمات افزایش میدهید.اما باید حرفه ای عمل کنید!

 
 بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی چیست ؟
 
برخی از بازاریابان و مشاورین برند و فعالان در حوزه دیجیتال مارکتینگ از توصیه قدیمی مشاورین مالی و سهام بازان که همه تخم مرغ ها را نباید در یک سبد گذاشت، برای حضور در شبکه های اجتماعی استفاده میکنند یعنی بجای آنکه به صورت تخصصی محتوایی منحصر به فرد برای هر شبکه تولید کنند،محتوایی یکسان با تعداد بالا تولید می کنند و در کلیه شبکه ها به اشتراک میگذارند.این شیوه ی تولید محتوا و بازاریابی مانند رها کردن تیری در تاریکی است و اصلا هدفمند نیست.
 
در فضای پر رقابت کنونی در کلیه زمینه های بیزینسی، تیری در تاریکی انداختن جواب نمیدهد و نتیجه عکسی را به دنبال خواهد داشت. در بازار یابی دیجیتال و فعالیت در شبکه های اجتماعی، نکته حائز اهمیت انتخاب مخاطب هدف است. در ابتدا باید مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و رفتار مصرفی وی را دنبال کنید با تحلیل نتایج به دست آمده است که میتوانید شبکه ای که مخاطب هدف شما در آن حضور  پررنگ تری را دارد، شناشایی کنید و همراستا با آن محتوا تولید کنید.
 
به جای آنکه در همه جا باشید، در یک یا دو فضا، حرفه ای حاضر شوید! امروزه در بازاریابی تنها مخاطب هدف ملاک نیست بلکه افرادی هستند که خاطب هدف شما را همراهی میکنند و مخاطب هدف با تاثیر گرفتن از وی اقدام به خرید میکند.بگذارید مثال واضح تری بزنم: فرض کنید شما چای برای فروش دارید و با تحلیلی که در بازار انجام داده اید مخاطب هدف را مردانی با میانگین سن 40 به بالا تعیین کرده اید؛ کسی که چای شما را مصرف میکندمردان با این رده سنی هستند اما با توجه به اینکه خریداران مایحتاج یا تصمیم گیرندگان نهایی همسران این افراد هستند شما نباید این گروه را نادیده بگیرید چرا که تاثیر به سزا و عمده ای را بر روی مصرف کنندگان محصول شما دارند. بنابراین برای آنکه شانس خود را افزایش دهیدبانوان در این گروه سنی را نیز باید مخاطب قرار دهید.
 
مراحل  انتخاب بهترین شبکه اجتماعی متناسب با کسب و کار شما :
 
    شناسایی مخاطب هدف
    تحلیل رفتار مخاطب هدف
    شناسایی شبکه هایی که مخاطب هدف در آن حضور پررنگ تری دارد.
    شناسایی  پتانسیل های شبکه اجتماعی منتخب
    تولید محتوا متناسب با مخاطب هدف و فضای حاکم بر آن شبکه اجتماعی
 
هنگام معرفی محصول و اقدام برای برندینگ باید چند سوال از خود بپرسید:
 
1- محصول من چه نیازی را مرتفع میکند؟
 
2- چه کسانی از محصول من استفاده میکنند؟
 
3- من میخواهم محصولم را چه کسانی مصرف کنند؟
 
پاسخ به سوالات فوق به شما کمک میکند چه شیوه بازاریابی/ تبلیغات و چه بستری را برای معرفی محصول خود انتخاب کنید.
 
هنگام انتخاب رسانه مناسب برای معرفی برند خود از اینفوگرافی+آمار هایی که رفتار مصرف کننده را در هر یک از شبکه اجتماعی نشان میدهد استفاده کنید.
 
پس از بررسی رفتار مصرف کننده و مخاطب هدف باید دانش خود را نسبت به آن شبکه اجتماعی بالا ببرید تا بتوانید همراستا با فضای حاکم در آن شبکه و سیاست های موجود محتوا تولید کنید.برای مثال:اگر یک نوع محتوای متنی تولید کنید و بخواهید در شبکه های اجتماعی اعم از تلگرام+سایت+آپارات+لینکدین استفاده کنید اشتباه است زیرا تلگرام متن کوتاه با مضمون خبر در جهت افزایش آگاهی عمومی را می طلبد و در وبلاگ سایت برای تاثیرگذاری و اعتبار بخشی به سایت باید از محتوای طولانی استفاده کرد و در فضایی مانند آپارات متن کارایی ای نخواهد داشت و مخاطب به دنبال دیدن ویدئو است.
 
از مثال بالا می توان نتیجه گرفت که هیچ بهترینی وجود ندارد و این هوش شماست که بهترین شبکه اجتماعی را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید.

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست

 

نقل از :مازلو

کد: 13449 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان بازدید: 3021 ساعت: 3:58 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 تحلیل رستوران‌های رقیب برای بهبود راهبردهای بازاریابی خود ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۶ آذر
2 ایران گیاهان دارویی خود را صادر می‌کند ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳۰ آذر
3 وقتی صاحب برند قاتل می شود! ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ اسفند
4 ۵ تکنیک بازاریابی ویروسی ۱۴۰۰ يکشنبه ۹ آبان
5 تا کی می‌خواهید مثل پدربزرگهایتان بازاریابی کنید؟ ۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ آذر
6 جملات مناسب و نامناسب، در بازاریابی و فروش ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر
7 برندسازی و بازاریابی محصولات ارگانیک در دستور کار منطقه آزاد انزلی ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
8 چگونه تبلیغات موثری داشته باشیم ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان
9 ۹ اشتباه مرگبار در بازاریابی اینترنتی ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان
10 کار سوپروایزر یا سرپرست فروش چیست؟ ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  تاثیر مصرف تخم مرغ های غنی شده با اسید چرب امگا 3 بروی چربی ها و فشار خون پایگاه خبری لقمه: بالا بودن لیپید خصوصا بالا بودن ...

  عجیب‌ترین روش های خوراکی مقابله با سرماخوردگی غذاهای طبیعی خیلی بیشتر از غذاهای پرکالری خاصیت دا...

  غذاهای پرکالری را در فصل سرما مصرف کنید یک کارشناس تغذیه گفت: در فصل سرد، بدن برای گرم نگا...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

با این نوشیدنی های تابستانی بدن تان را ایمن کنید کنیداگر از نوشابه، دلستر، ساندیس و انواع آبمیوه‌های رنگارنگ نوشیدنی‌های صنعتی و مصنوعی و سرشار از اسانس بگذریم، آب میوه‌های طبیعی جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند، به خصوص اگر این میوه به صورت بهداشتی و در منزل هم تهیه شده باشد.
همه چیز درباره پیتزا؛ مهمان ایتالیایی شاید در نگاه اول، ایرانی ها مردمان بدغذایی به نظر برسند؛ چون به سختی با غذاهای ملل دیگر ارتباط برقرار می کنند. دلیل این مدعا هم به همراه بردن چند قوطی کنسرو و چند پسته غذای کنسروی در سفرهای خارجی است.
شیوه های نادرست کاهش وزن و پیامدهای ناشی از آنها در طی سالیان اخیر، چاقی به یکی از مشکلات مهم عرصه سلامت و بهداشت تبدیل شده است. تغییرات شیوه زندگی مهمترین عامل بروز این معضل محسوب می شود.
موج پنجم کرونا هم از راه رسید/ هشدار برای پایتخت پایگاه خبری لقمه: سرانجام علائم موج پنجم کرونا هم در نقاطی از کشور نمایان شد تا از هم اکنون آماده روزهای سخت بیماری و تکرار تجربه‌های تلخ موج های قبلی باشیم.