نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  روغن‌ زیتون را حرارت ندهید کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که...

  شیرینی خورها بخوانند! غالبا اکثر مردم به دنبال این هستند که چگونه از هوس...

  غذاهای غیر خانگی آهن کافی ندارند یک کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: مصرف ن...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

مقایسه نان سفید و سبوس‌دار کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: به‌طور میانگین نان سبوس‌دار نسبت به نان سفید دو برابر ویتامین، مواد معدنی و مواد فیبری دارد.
هر قرص را چه موقع باید خورد؟ بسیاری از ما مجبوریم برای پیشگیری یا درمان خود هر روز دارو بخوریم اما آیا می‌دانید هر دارویی را باید در زمان مناسبش در روز مصرف كرد؟ تحقیقات نشان داده خوردن داروها در زمان نادرست نه تنها اثر آنها را كم می‌كند بلكه در بعضی موارد ممكن است برای بدن مضر باشد. برای مثال خوردن داروهایی مانند داروی درمان آرتروز، پوكی استخوان یا سوزش معده در زمان مناسب می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی میزان اثر آنها داشته باشد و زمان بهبود شما را به‌طور چشمگیری كاهش دهد.
در یخچال تان را به روی کپک ببندید میوه، نان و هر خوردنی دیگری پس از مدتی کپک می زند. اصلا اگر چند روز از یخچال تان غافل شوید و در آن را باز نکنید تنها یک راه حل برای فرار از بوی بد یخچال تان برای تان باقی می ماند و آن راه حل هم ریختن مواد غذایی فاسد شده داخل سطل زباله است!
مصرف زیاد آسپرین منجر به کوری می‌شود پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه ویسکانسن آمریکا دریافتند: افرادی که به طور دائم آسپرین را به مدت دست کم ۱۰ سال مصرف می‌کنند؛ با خطر نابینایی و بیماری ماکولا دژنراسیون (Macular degeneration) ‏ روبه رو هستند که با بالارفتن سن در ارتباط است.