راز موفقیت در مشتری مداری


زندگی در شهر بزرگی مثل تهران که هزینه های سرسام آوری در آن رقم می خورد مستاجران را هر سال یا دست کم چند سال یک بار به محله دیگری سوق می دهد . در این میان ناگزیری با هم محله ای های جدید بر حسب نیاز مراوده داشته باشی یکی از این هم محله ای ها فروشنده یا فروشنده های محترم سوپرمارکت یا به قول قدیمی ها خواروبارفروشی محله است ....

 به گزارش لقمه، زندگی در شهر بزرگی مثل تهران که هزینه های سرسام آوری در آن رقم می خورد مستاجران را هر سال یا دست کم چند سال یک بار به محله دیگری سوق می دهد . در این میان ناگزیری با هم محله ای های جدید بر حسب نیاز مراوده داشته باشی یکی از این هم محله ای ها فروشنده یا فروشنده های محترم سوپرمارکت یا به قول قدیمی ها خواروبارفروشی محله است . گاهی روزی چندبار و گاه چند روز یک بار باید به این مکان پر خرج و مخارج پا بگذاری تا اقلام مندرج در سیاهه تهیه شده توسط خانم خانه را تهیه کنی ، اما آنچه در این میان باعث مکدر شدن خاطر شما می شود برخورد نه چندان خوشایند برخی فروشنده ها است و از آنجا که شما چاره ای جز تحمل این رفتار ندارید آن هم به این دلیل که تا وقتی ساکن این محله هستید باید مایحتاج خود را از مغازه های محل تهیه کنید با هر بار روبه رو شدن با این مسئله اعصاب تان به هم می ریزد و حتی ممکن است در دلتان به خودتان ناسزا هم بگویید که چرا این محل را برای زندگی انتخاب کرده اید البته بعد به این فکر می افتید که توان اقتصادی شما همین قدر به شما اجازه مانور می داده است نه بیشتر که از خیر که نه از شر عصبانی شدن می گذرید !

مشتری مداری و احترام به او امروزه از ارکان موفقیت هر سازمان اقتصادی است که در بعضی مواقع به راحتی خوردن یک لیوان آب نادیده گرفته می شود به گونه ای که گفته می شود هر سازمانی این رکن را مورد بی توجهی قرار دهد به مرگ تدریجی و از دست دادن سرمایه خود کمک کرده است. بنابراین یکی از نکات پنهان در مقوله مهم «مشتری مداری» رفتار توام با احترام با مشتری است .
نیم نگاهی به منش و برخورد افراد موفق در این عرصه به اثبات این قضیه کمک می کند . شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد مغازه ای شده اید که فروشنده یا صاحب آن با روی گشاده قبل از اینکه شما سلام کنید سلام کرده و به شما خوشامد هم گفته و همین مسئله شما را ناخودآگاه به خرید از آنجا ترغیب کرده است . نقطه مقابل این برخورد هم پیش آمده که وارد مغازه ای شده اید که نه سلام شما را پاسخ گفته اند نه خسته نباشید شما را و شما بی انگیزه از خرید در آنجا راه خود را برای همیشه کشیده و رفته اید. به هر حال زندگی در کلانشهرها برای هر قشر و صنفی در پیش گرفتن آداب و رفتارهای اجتماعی خاصی را می طلبد که بواسطه آن نه تنها به پیشبرد کار اقتصادی شان کمک می کند بلکه «آرامش و آسایش» را چه برای خودشان و چه برای آنهایی که با آنها نشست و برخاست دارند به ارمغان می آورد چیزی که در زندگی پرمشغله و پرتلاطم امروز سخت به آن محتاجیم.

نویسنده: شهناز سلطانی



بازگشت به صفحه نخست


نقل از :روزنامه ايران

کد: 7499 تاریخ نشر: ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند بازدید: 4289 ساعت: 11:47 صبح
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 قیمت بستنی در آرژانتین دوبرابر شد ۱۴۰۲ شنبه ۲۸ مرداد
2 مغز هسته آلبالو از کیلویی ٤ تا ١٣‌هزار تومان ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد
3 فروش کله پاچه متناسب با اتومبیل مشتری! ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر
4 چه موقع می‌توان با داستان سرایی مشتری جذب کرد؟ ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر
5 یک طرح مناسب برای رستوران چه ویژگی‌های دارد؟ ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ آذر
6 سیب‌هایی که روی دست باغداران آذربایجان غربی ماند ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۵ آبان
7 سلامت مردم؛ قربانی غذاهای ارزان‌قیمت ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان
8 ترسناکترین رستوران دنیا خانه هزار ارواح ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۱ مهر
9 سیب صادراتی شش برابر ارزان‌تر از بازار داخلی ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ شهريور
10 چه کشورهایی مشتری سقز ایرانی هستند ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور
11 ایران به ۷۲ کشور خرما صادر می‌کند/ پاکستان بزرگ‌ترین مشتری ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  نکاتی درباره انتخاب و طبخ برنج پلو و چلو از غذاهای اصیل ایرانی است که باید در طبخ...

  بیماری بدون علامت 70 درصد افراد چاق یک فوق تخصص بیماری گوارش و کبد با اشاره به اینکه آ...

  عوارض جرم گیری نکردن دندان ها را بدانید جرم­‌های تشکیل شده بر روی دندان به مرور باعث آزردگ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت