مدیر برند شرکت سبزدانه در گفت‌وگو با لقمه:
بهتر است نمایشگاه اگروفود به سمت تخصصی شدن حرکت کند


ابریشمی: باید این سوال پاسخ داده شود که هدف از برگزاری و حضور در نمایشگاه چیست؟ چون از نظر ما نمایشگاه تبلیغات و معرفی محصول نیست. بلکه هدف ما از حضور در نمایشگاه ارتباط با مشتری تخصصی است.

به گزارش لقمه، محمد ابریشمی مدیر برند شرکت «سبز دانه»  به خبرنگار لقمه در خصوص این شرکت گفت: این شرکت چهارده سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا بازار هدف خود را فروشگاه‌های زنجیره ای دیده بود. اکنون که پس از این سال‌ها در این بازار سهم خوبی را به خود اختصاص داده و به یک بلوغ کاری رسیده است.
وی افزود:‌الگوی سبز دانه و مخاطبین اصلی آن مصرف کننده نهایی بوده ه همین دلیل است که در تمام فروشگاه های زنجیره ای کشور مانند هایپر استار،‌شهروند،‌هایپر می و ... حضور فعالی دارد و در واقع بازخورد مصرف کننده بوده که تضمین کننده این حضور طی این سال‌ها بوده است.
ابریشمی که مدیریت بازاریابی و فروش محصولات شرکت را هم زیر نظر دارد، گفت:‌در ابتدا محصولات ما شامل گروه حبوبات بود و پس از مدتی این سبد با ورود غلات، سویا، آرد، مربا،‌رب و رشته آش گسترش پیدا کرد و هم اکنون سبدی متشکل از 100 قلم کالا تولید می کنیم.
وی در خصوص دلایل توسعه شرکت اظهار داشت: همیشه کیفیت مزیت رقابتی ما بوده و هرگز نگذاشتیم که کیفیت افت کند. رضایت مشتری از محصولات و رشد برند ما هم به دلیل تداوم و ثبات کیفیت محصولات ما از ابتدا تا کنون بوده است. به طوری که به جرات می توانیم ادعا کنیم که محصولات ما بالاتر از عرف استاندارد هستند و گواه این حرف هم رفتار مصرف کنندگان در طول این سال‌هاست.
ابریشمی افزود:‌ما از سه سال پیش تصمیم گرفتیم که پا را فراتر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بگذاریم و وارد پخش‌های استانی سراسرکشور شدیم و در واقع محصولات سبزدانه روی قفسه سوپرمارکت‌های سراسر کشور هم دیده شود که به دلیل قدمت برند و سیاست‌هایی که اعمال کردیم خوشبختانه رشد خوبی داشتیم.
مدیر برند سبزدانه که فارغ التحصیل رشته MBA و دانشجوی دوره DBA دانشگاه تهران است، در خصوص سیاست‌های این شرکت گفت:‌ اصولا در این شرکت بر اساس سیاست کلی برند، همه عوامل مجموعه از جمله قسمت‌های فروش و بازاریابی و حتی مالی و تامین در راستای اهداف نهایی طرح فعالیت می کنندو با هم هم خوانی دارند و شما می توانید به خوبی وحدت و ارتباط یک‌پارچه بازاریابی را در این شرکت مشاهده کنید.
ابریشمی در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه اگروفود در راستای اهداف برندینگ کاربردی و مفید است، گفت:‌ در ابتدا باید این سوال پاسخ داده شود که هدف از برگزاری و حضور در نمایشگاه چیست؟ از نظر اصول برندینگ هدف از نمایشگاه تبلیغات برای مصرف کننده نهایی نیست. بلکه هدف ما از حضور در نمایشگاه ارتباط با مشتری تخصصی است. لکن بر خلاف اکثر نمایشگاه های بین الملی مواد غذایی شاهد حضور اکثریت شرکت کنندگان غیر تخصصی میباشیم.
وی افزود: اولویت در برگزاری نمایشگاه ، ارتباطات B to B میباشد. البته شما در همه جای دنیا هم این را می بینید که در راستای این هدف برنامه ریزی می کنند. به عنوان مثال در نمایشگاه صنایع غذایی دوبی که نمایشگاه بسیار بزرگی است از بلیط ورودی آن که رقم خیلی بالایی است تا افراد بازدید کننده همه بیانگر این مسئله و نماینده یک سازمان هستند.
ابریشمی افزود:‌ به نظر من اگروفود نیازمند یک بازنگری است و جا دارد که به این سمت حرکت کند. گرچه ممکن است که با ریزش مخاطب روبرو شود اما به یک نمایشگاه کاملا تخصصی تبدیل می شود. چرا که بالا بردن میزان آگاهی برند نیازمند نوع دیگری از تبلیغات مثل تبلیغات محیطی است و باید این مسائل را از هم تفکیک کنیم.
مدیر برند سبز دانه اظهار داشت:‌ نمایشگاه یک قسمتی از روابط عمومی برای اعلام حضور برای مشتریان خاص و ارتباط شغل با شغل (B to B) و به نظرم خیلی صحیح نیست که ارتباط شغل با مشتری (B to C) را وارد آن کنیم. نمایشگاه محلی برای بستن قرارداد و یا انجام معامله نیست بلکه تنها محلی برای فراهم کردن یک زیر ساخت برای مذاکره است. به هر حال در نمایشگاه محل مذاکره به قول معروف زمین بازی خودمان است و هدف ما هم ایجاد یک حس خوب برای مشتریان و خودمان است تا بعد از نمایشگاه بتوانیم همین مذاکرات را ادامه دهیم و به یک قرارداد موثر همکاری منجر شود.
وی تاکید کرد: اگر هم این مذاکرات به قراردادی منجر نشود همین حس خوبی که مراجعین و مشتریان ما در بازدید از غرفه ما داشتند برای ما کافی است و آن را هدف اصلی خود از حضور می دانیم و ‌بر همین اساس ما برای حضور امسال برنامه داشتیم و همه مشتریان را دعوت کردیم و با مشتریان بالقوه در تماس بودیم.


بازگشت به صفحه نخست




کد: 8065 تاریخ نشر: ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد بازدید: 4651 ساعت: 12:31 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 کشت موفق گلابی خاردار در تفت؛ گامی نو در کشاورزی کم‌آب ۱۴۰۴ پنج شنبه ۳ مرداد
2 انقلاب در مدیریت کشاورزی؛ اختیارات کلیدی به مدیران استانی واگذار می‌شود ۱۴۰۴ چهارشنبه ۲ مرداد
3 تغییر روند تأمین آب تهران؛ افزایش وابستگی به منابع زیرزمینی ۱۴۰۴ سه شنبه ۱۱ تير
4 تاب‌آوری تولید در جنگ ۱۲ روزه/بسته ویژه حمایت از صنعت پس از جنگ آماده ابلاغ ۱۴۰۴ يکشنبه ۹ تير
5 دستورالعمل سازمان غذا و دارو برای نمونه برداری از کالاهای اساسی ۱۴۰۴ شنبه ۸ تير
6 تلاش شبانه‌روزی برای تأمین آب شرب پایدار در قم ۱۴۰۴ سه شنبه ۴ تير
7 نقشه جامع کاربری اراضی کشاورزی در حال تهیه و تدوین است ۱۴۰۴ سه شنبه ۴ تير
8 رعایت نکات تغذیه‌ای در شرایط کنونی کشور برای حفظ سلامت عمومی ۱۴۰۴ شنبه ۱ تير
9 فهرست ۱۵ جایگاه عرضه دام عید قربان در تهران اعلام شد ۱۴۰۴ دوشنبه ۱۳ خرداد
10 ۱۹ ساعت برق رایگان برای کشاورزان با رعایت ۵ ساعته مدیریت مصرف برق ۱۴۰۴ سه شنبه ۷ خرداد
11 ماراتن جدید برای افزایش قیمت گوشت کلید خورد ۱۴۰۴ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی
شما کدام غذای نذری را بیشتر دوست دارید؟
 




عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  سبزیجاتی برای فصل سرما فصل سرما نزدیک است و شما باید به فکر تأمین ویتامین...

  کمبود آب، افراد را بد اخلاق می کند لقمه: کم آبی در افراد منجر به بروز بداخلاقی و پایی...

  این‌ها را بخورید تا سوی چشمانتان زیاد شود در این مقاله مواد غذایی مفیدی را معرفی می‌کنیم که...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

بیخوابی با نوشابه های انرژی زا براساس نتایج یک مطالعه جدید، نوشیدنی‌های انرژی زا موجب افزایش مشکل بی خوابی و بروز حالت عصبی در مصرف کنندگان آن میشود،‌در سال های اخیر مصرف نوشیدنی های انرژی زا در میان افراد از جمله ورزشکاران افزایش یافته که می تواند تاثیرات منفی قابل توجهی بر سلامت آنان داشته باشد.
چند درصد از کالاهای اساسی با ارز نیمایی و ترجیحی وارد می شوند؟ پایگاه خبری لقمه: گرچه هنوز تکلیف حذف ارز ۴۲۰۰ مشخص نیست اما در آستانه تصمیم‌گیری در این رابطه، سهم واردات اقلام اساسی با ارز ترجیحی تا چند برابر ارز نیمایی سنگین‌تر است، به طوری که فقط ۲۰ درصد ارزش دلاری و حدود ۱۲ درصد حجم واردات این کالاها در سامانه نیما تامین ارز می‌شود.
آیا خوردن میوه چربی خون را بالا می برد؟ درباره میوه‌ها پرسش‌های زیادی پرسیده می‌شود این‌که میوه و سبزی را چه زمانی از روز بخوریم که بیشترین نفع را از ویتامین‌ها و املاح معدنی آن ببریم؟ آیا هرچه بیشتر میوه بخوریم مواد مغذی بیشتری جذب بدنمان می‌شود؟ این‌که می‌گویند زیاده‌روی در مصرف میوه‌ها باعث افزایش تری‌گلیسیرید خون می‌شود صحت دارد؟ آیا می‌شود میوه و سبزی را جایگزین وعده شام کرد؟ چرا می‌گویند میوه را زود قاچ نکنید؟
چگونه کلیه‌ها می میرند کلیه‌ها برای سلامتی بدن اهمیتی فراتر از تصور ما دارند که به دلیل این نقش حیاتی و انکارناپذیر در بدن، سزاوار توجه و مهربانی بیشتری هستند.