نون با کچلیک و یک استراتژی غذایی


پایگاه خبری لقمه: کلیپ کچلیک ثابت می کند که صنایع غذایی و رستوران های ما می توانند با بهره گیری خلاقانه و سالم از طریق ساخت کلیپ های سرگرم کننده به تبلیغ محصولات خود بپردازند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لقمه ، اگر از اهالی فضای مجازی و عضو شبکه های اجتماعی باشید با کلیپ پسربچه مازندرانی به اسم «امیر عباس» مواجه شدید که به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد و او را به شهرت ملی رساندآنچه که باعث توجه افکار عمومی به این کلیپ و محبوبیت آن شد را باید در دو چیز جستجو کرد. یکی لهجه شیرین و نمک ذاتی خود امیرعباس و لحن حرف زدنش و دیگری اسم بردن از کدوی سبز که در زبان مازندرانی به آن کچلیک می گویند.

 

 

انتشار گسترده این کلیپ در فضای مجازی و محبوبیت امیرعباس موجب شد تا کچلیک و خورشتی که از آن تهیه می شود به عنوان یک نوع غذا، جذابیت پیدا کند و خیلی ها به سراغ جستجوگرهای اینترنتی رفتند و واژه «کچلیک» را سرچ کردند و بالطبع با طبخ غذاهایی که از این میوه یا صیفی جات تهیه می شود آشنا شدند.

 

جالب اینکه یکی از رستوران های شهر بابل در مازندران که زادگاه امیرعباس است نیز «نون با کچلیک» را به عنوان منوی جدید خود در سال 96 اعلام کرد و به تبلیغ آن پرداخت.

 

با توجه به اصول تبلیغات و کارکردهای رسانه ای که پخش این کلیپ دارد می توان حدس زد که نون با کچلیک یا تهیه انواع غذاهایی که با کدوی سبز قابل طبخ است در مرکز توجه افکار عمومی قرار گرفته و حالا دیگر این ماده غذایی بیش از گذشته شناخته شده و می تواند از یک غذای محلی و شمالی به مناطق دیگر ایران نیز گسترش یافته و به منوی بسیاری از رستوران ها و مراکز تهیه غذا دست کم در همان منطقه شمال که اتفاق در طول سال با بیشترین حجم مسافر از سایر نقاط ایران نیز مواجهه است،تبدیل شود.

 

آنچه که فراتر از پخش این کلیپ و در پس کارکرد سرگرم کنندگی آن وجود دارد عنصر آگاهی بخشی و تبلیغ درباره یک ماده یا الگوی غذایی است. این کلیپ به طور ناخواسته موجب معرفی و معروفیت یک نوع غذا شد که پیش از آن چندان شناخته شده نبود و همین تجربه نشان می دهد که چگونه می توان از ظرفیت رسانه ها به ویژه رسانه های مجازی در معرفی، تبلیغ و ترویج یک نوع ماده غذایی یا الگوی غذایی بهره برد و با یک استراتژی غذایی به وجوه بازاریابی و بازارسازی آن پرداخت.

 

امروزه صنعت سرگرمی سازی این امکان را فراهم کرده تاز ظرفیت و ظرافت های آن برای رونق و بهبود کسب و کار استفاده کرد و این کلیپ به طور ناخواسته،کارکردهای آن را اثبات کرد. از این رخداد مجازی می تواند الگوبرداری کرد و با ایده پردازی های سرگرم کننده به معرفی و تبلیغ یک محصول پرداخت.

 

صنایع غذایی و رستوران های ما می توانند با بهره گیری خلاقانه و سالم از طریق ساخت کلیپ های سرگرم کننده به تبلیغ محصولات خود پرداخته و از این طریق به گسترش و بهبود بازار خود کمک کنند. از طریق همین کلیپ که با هشتگ «نون با کچلیک» یا «کچلیک» هم قابل ردیابی است این ماده غذایی در افکار عمومی شناخته شد و بالطبع بازار فروش جدیدی برای صاحبان رستوران و حتی تره بارفروشی ها فراهم شد تا مردم نون با کچلیک را تجربه کنند. این یعنی تبدیل شدن «نون با کچلیک» به یک «استراتژی غذایی».

 
نویسنده: سید رضا صائمی

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست

 


نقل از :اختصاصی پایگاه خبری لقمه- باز نشر این مطلب تنها با ذکر منبع و نام مولف مجاز است

کد: 10959 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين بازدید: 7770 ساعت: 9:38 صبح
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 حجم صادرات گیاهان دارویی از ابتدای امسال تا کنون چقدر بود ۱۴۰۲ دوشنبه ۲ بهمن
2 صید شب چراغی، زنگ خطری برای صیادان هرمزگانی ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۹ دي
3 تحقق رویای 5 هزار ساله کشاورزان به کمک سربازان ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۱ دي
4 واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به اتاق تعاون غیرقانونی است ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۹ آذر
5 دلیل بلاتکلیفی 17 ساله قانون یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی چیست؟ ۱۴۰۲ سه شنبه ۷ آذر
6 دلیل متوقف‌ماندن قانون یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی پس از 17 سال ۱۴۰۲ دوشنبه ۶ آذر
7 دلایل معاون وزیر اقتصاد بر عملکرد بانک کشاورزی در مسیر حرفه‌ای ۱۴۰۲ جمعه ۳ آذر
8 تخصیص 90 درصد تسهیلات بانک به بخش کشاورزی ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ آبان
9 ممنوعیت تجویز داروهای گیاهی در عطاری‌ها ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۹ آبان
10 مطالبات گندم کاران تا پایان مهر تسویه می‌شود ۱۴۰۲ جمعه ۷ مهر
11 درخواست جمعی از نمایندگان مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات اتاق بازرگانی ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ خرداد


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  سندرم روده تحریک پذیر و دوری از FOODMAP ها پایگاه خبری لقمه: سندرم روده تحریك پذیر یك بیماری ...

  داروهای لاغری تنها با تجویز پزشک مصرف شود رئیس مرکز تحقیقات چاقی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهش...

  رژیم غذایی دشمن مغز را بشناسید رژیم غذایی سرشار از قند برای مغز مضر است.

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

اسم واقعی و درست شب یلدا چیست؟+گزارش ویدئویی پایگاه خبری لقمه: یلدا برگرفته از واژه ای سریانی است و این شب در منابع دیگر فارسی، نام دیگری دارد.
رضوی: ناحیه های صنعتی باعث ثبات و بهره‌وری بیشتر مشاغل روستایی می شود معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت:با ایجاد ناحیه صنعتی در دهستان‌های کشور بسیاری از صنایع تبدیلی که از محصولات روستایی استفاده می کنند در جوار روستاها فعال می شوند که باعث بهره وری بیشتر روستاییان خواهد شد.
قبل از مصرف سبزیجات بخوانید مقاومت ویتامین‌ها و املاح مختلف موجود در سبزی‌ها در برابر عوامل مخرب مانند حرارت، نور و اکسیداسیون با یکدیگر متفاوت است.دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: خرد کردن زیاد سبزیجات و در معرض هوا قرار دادن آن‌ها باعث از بین رفتن ویتامین‌های موجود در سبزیجات می‌شود.
شخصیت شناسی پیتزا/ افراد مشهور چه پیتزایی می خورند؟ اگر تنها حق انتخاب یک نوع پیتزا را داشته باشید کدام را انتخاب می کنید؟